november rain

Den riktiga hösten har kommit med besked de senaste dagarna. Både inne och ute. Regn, blåst och skrubbsår i själen.
Under veckan som gick tappade jag för en stund helt bort mig. Jag ville byta jobb, hem, kropp, liv.
Tur då att jag har fina vänner som tar mig igenom dagarna.

Det har hänt ett par saker som på allvar, återigen, fått mig att tvivla på mänskligheten.
Men det har också hänt några som får mig att le och lita på en liten del av den.

M har varit i stan och det får mig alltid att orka vara uppe fler timmar än jag borde.
Dessutom värmde det hjärtat att vakna med en filt över mig och ett glas vatten och en fin lapp bredvid efter att jag inte hållit ut riktigt lika länge som en del andra som ville fira min borg i lördags.
Jag ska försöka ta tillvara på de där små glimtarna i höst. Så ska jag nog överleva i år också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback