att flyta igenom dagen

Jag såg tre lediga dagar i rad som en hägring framför mig hela veckan.
Och fredagen funkade bra. Jag strök en hel del från min to-do-list. Men gårdagen försvann i en lätt bakfylledimma. Och idag vill jag bara sova.
Jag går upp, äter lite, börjar läsa och slumrar in. Går upp, röker en cigarett, pratar lite i telefon, och slumrar in. Och när jag sover drömmer jag de mest märkliga saker. Jag är i främmande städer och letar efter olika adresser och alltid har jag väldigt bråttom och aldrig hittar jag rätt. Och däremellan flimrar olika människor förbi som jag har anledning att fundera lite extra över.
Kommer mig liksom inte för att sätt igång med nåt. Orkar inte gå ut för det innebär att jag måste duscha och sätta på mig anständiga kläder och det är en alldeles för stor procedur att ens börja med.
Är lätt uttråkad, men inte tillräckligt för att ta itu med det.
Och kanske kan man använda sina lediga dagar så här också utan att det gör något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback