i nya rum

Det finns så väldigt många människor som man aldrig har träffat förut.
det finns så många roliga och trevliga och vackra männsikor som man aldrig mött.
och helt klart så kan dom finnas även utanför min snäva krets av bekanta. utanför min lilla ankdamm. Det är väldigt bra att påminnas om det ibland.
kanske borde det finnas ett utgångsdatum på varje stad. En regel som säger att man måste flytta till en ny vart femte-tionde år sådär. Det är väldigt lätt att måla in sig i ett hörn annars.

I helgen har jag också återigen insett att jag har världens finaste vänner. Att jag träffar många av dom alldeles för sällan och att det är alldeles för långt mellan oss.
Och så har jag fått en liten glimt av vår...
Det är på tiden.
det har varit några riktigt bra dagar.

Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt!
Men jag kommer alltid att tycka att det är en dålig idé att flytta dit... Det är ju inte alltid lika roligt i vardagen.

2007-03-18 @ 23:48:57
Postat av: muselight

utgångsdatum på städer är nog fem år. fast det beror på hur gammal man är... min senaste stad bodde jag fem år i och höll på att bli fast, men jag älskade den. sen flyttade jag hit och har bott här i 2,5 år. vill nog inte flytta om 2,5 år till, börjar ju precis bygga upp nåt. jag är singel, har inga barn och planerar inte att gifta mig nångång inom den närmsta tiden. då är det andra sakr som blir viktiga. som jobb och de där vännerna, och dom man inte träffat än.

Postat av: S

Precis så härligt roligt och okomplicerat är det att bo här. Varje dag. Även i vardagen.
;-)

2007-03-20 @ 18:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback