it´s a beautiful day

Doktor A tittade på mig över sin stålbågade glasögon och frågade hur jag mådde. Och jag blev alldeles tyst för det är ju inget större fel på mig. Men han påminde mig om att jag förra gången hade bett honom att få mig att känna nånting igen och när jag tänker på hur det var senast jag var där så inser jag att det hänt väldigt mycket de senaste månaderna.
- Jag tror faktiskt att jag mår bra, svarade jag till slut.

För nuförtiden ser jag fram emot saker med förväntan igen och jag blir arg över orättvisor och glad över småsaker. Och kanske blir jag lite besviken ibland men inte mer än att jag kan hantera det och gå vidare.

Jag har haft en fin helg. Verkligen verkligen ledigt på fredagen. Storfest på lördagen och flera roliga möten med olika männsikor som jag verkligen gladde mig åt och som jag är glad över i efterhand.
Jag är liksom sugen på livet igen, försökte jag förklara.

Och doktor A lutade sig tillbaka och knäppte händerna på magen och log och sa att det var ju fint.
Men han tyckte ändå att vi skall fortsätta som förut över sommaren och hoppas att den fina känslan sitter i. Och sen kan vi kanske ändra lite på saker och ting, men när vi gör det vill han finnas till hands, som han uttryckte sig.
För nu går doktorn på semester och han tänker ha en väldigt bra och skön sommar och han vill innerligt att jag ska ha detsamma.
Han är rätt bra, Doktor A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback