full av tillförsikt

Det har knappt gått ett dygn av det nya året och jag har redan gjort flera framsteg på väg mot att 2007 leva ett mera vuxet liv.
Det började med att jag sa nej till någon som ville stanna hos mig denna nyårsnatt. Jag var den vuxna inte bara i år räknat (det kan vara tio...) utan också i förnuftighet. Trots att hans ögon är fantastiska när de ser sådär lite brdjande ut. Kändes extra bra när jag väcktes av hans panikslagna röst i luren i förmiddags och insåg att han inte hade en aning om vad som hänt.

Jag hade en väldigt rolig nyårsnatt men känner att det här nog var sista gången jag fyller mitt hem med till hälften helt okända människor och sedan skickar ut dem i parken för att skåla i mina finaste champagneglas. Det känns helt enkelt för 2006  för att upprepas.

2007 kommer jag att betala mina räkningar i tid.
Aldrig känna mig bakfull på jobbet.
Komma i tid till saker som jag brukade göra förr.
Ta bättre hand om de männsikor jag har kvar runt mig.
Ta hand om mig själv på andra sätt än att dricka mig glad.

Det skulle kunna vara någon slags lista över nyårslöften ni läser här. Men snälla,  påminn mig inte om den om det går fel.

Å imorgon börjar jag mitt nya jobb.  Ut med skiten. In med lite lycka förhoppningsvis.

Jag måste bara få berätta: En av vännerna, som jag helt tydligt minns hade problem att stå upprätt på sina festklackar redan innan gästerna kom, har skrivit en helt fantastisk krönika på sin blogg idag. Verkar vara publicerad redan vid ettiden på dagen. Hon måste vara den smartaste jag känner. 

Kommentarer
Postat av: Sara

tack :)
hoppas det går bra idag!

2007-01-02 @ 12:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback