ett annat liv

Jag träffade nån idag som jag tyckte mycket om för längesen.
Jag tycker om honom nu med men inte som då. Då var jag nästan på väg att släppa in honom innanför den där sista skyddsmuren.

Och varje gång jag stöter på honom, kanske en gång i halvåret, så kan jag inte låta bli att fundera över hur det hade blivit om vi hittat varann några månader tidigare, eller nåt år senare då han inte längre var så skräckslagen över sin situation.
Vi hängde ihop i två-tre månader bara och ändå vet han mer om mig än de flesta andra. Jag tror aldrig jag diskuterat så vitt skilda, men alltid intressanta, saker och så intensivt med någon annan person som vi gjorde under dom där vintermånaderna. Inget ytligt pladder alls. Och aldrig att orden tog slut.

Och om det varit så att vi hade kunnat tillåta oss varandra då, skulle jag då varit lyckligare idag? Kanske skulle jag hanterat de som kommit efter på ett annat sätt? Men skulle jag i så fall blivit glad av att se honom idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback