vill inte mer

Hur säger man till dom som bryr sig om en att man inte vill längre?
Hur får man dem att förstå att ingenting de kan göra får mig att känna annorlunda? Att inget de gjort eller sagt är orsaken.
Jag har prövat nästan allt. Jag har stängt in mig. Jag har varit ute bland människor dygnet runt. Jag har ätit mycket och litet. Druckit inget och mycket. Har ätit så många piller att jag aldrig vill se nåt mer i hela mitt liv. Jag har skrikit och hållit helt tyst.

Och hela tiden en molande känsla av att inte vara tillräcklig. Att inte räcka till eller göra det på fel sätt. Att inte tycka om mig själv. Hela tiden bara trött trött trött med en gnagande huvudvärk som hotar att ta över hela mig.

Jag vill inte mer. Jag vill inte vara ledsen. Jag vill inte träffa människor och jag vill inte vara med mig själv. Det kryper under skinnet.
Och jag vill inte känna nånting mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback