Ovanor och föresatser

Det är måndag kväll å jag har druckit två glas vin med en vän som jag gillar mycket. Och så långt är allt väl. Det var mysigt och spontant och så där storstadsmässigt som man vill att det ska vara ibland.
Om det inte varit för att jag skildes från en annan vän rätt sent igår kväll (natt??) med orden: Nu ska jag verkligen bara vara hemma och ta hand om mig själv på ett nyttigt sätt hela veckan, så ses vi igen på lördag, å då kan vi dricka vin igen.

För jag måste ta hand om mig nu. Jag måste försöka äta ordentligt, sova ordentligt, reda upp mitt hem och mina vanor och framförallt göra mig av med några ovanor.
Men jag är så svag igen. Så väldigt låg och ynklig och inte alls glad. och då gör jag de där sakerna som jag egentligen vet inte alls stärker mig eller skjuter mig uppåt. Som att hångla lite med helt fel kille. Hänga lite på riktigt sunkiga hak. Lägga mig lite för sent. Strunta lite för mycket i morgondagen. Och så blir jag bara svagare och svagare och inte alls nån leende, effektiv, oklanderlig vuxen kvinna i karriären.
Jag fattar inte hur jag nånsin ska orka bli det? har fullt upp med att komma i tid varje dag och fixa det som krävs av mig.
Men på onsdag ska jag i alla fall klippa mina slitna toppar. Och jag har faktiskt haft en grym helg. Igen.

Kommentarer
Postat av: Charming man!

vin är gott!

Postat av: lovingnurse

Hej! hoppas du får en bra natt!

2007-12-03 @ 23:11:57
URL: http://lovingnurse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback