när saker tar slut...

Well, det är måndag och första dagen på sista veckan av min semester. Jag är alldeles ensam. Och det är skönt. De senaste veckorna har varit minst sagt hektiska. Jag har haft flera olika besök som stannat många dagar var och det slår mig hur oerhört olika svårt det är att ha olika människor boende hos sig. En del är bara som en förlängning av en själv. Inga diskussioner om hur och var och när, det bara rullar på. En del knepigare..
Men det hara varit väldigt kul i det stora hela.
Mötte tex en ny modig flicka på scen och köpte en skiva med sånger om Göteborg och vänner och om resor som aldrig kommer att bli av. Fantastiskt bra.

Idag hade jag tänkt att tvätta-städa-diska i en rasande fart. Och visst jag har kört flera tvättmaskiner. Men däremellan har jag mest suttit här och surfat planlöst. Det är väldigt skönt att bestämma helt över sin egen tid också. Golven kan jag tvätta imorgon.

Annars handlar det mycket om separationer i min närhet just nu. Redan färdiga, sådana som just nu planeras för fullt, med sambor och med gamla släktingar som går för sista gången. Och det gör mig underligt vemodig mitt i min må-bra-sommar. Det är så outsägligt sorgligt när saker tar slut. Jag vill inte gärna vara med om det nån mer gång. Och då är det svårt att ens tänka sig att börja på något nytt. Å det känns också sorgligt.

Kommentarer
Postat av: S

Separationer är jobbigt men det kan också leda till något gott. Något nytt och bättre. Inte samma men bra ändå.

2007-08-22 @ 21:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback