med hopp om saker

Just nu känns det helt OK. Några dagar tänker jag låta det göra det.
Det är inte som att nånting har hänt eller förändrats, men jag har som en liten liten sköld mellan mig och verkligheten.

Var på viktigt möte idag. Och kom på mig själv med att vilja fnissa högt. Alltihop var så absurt (stavas det verkligen så) och jag kunde inte låta bli att glida i tankarna. Det har gått så väldigt mycket lättare den här veckan än jag räknat med och det är bra. Alla är som de ska. Inte annorlunda alls.

Är helt medveten om att min inställning till livet kan förändras på några minuter. Men just nu känner jag mig fri och glad och fylld av vår. Brutalshoppade på vägen hem. I sminkavdelningen. I underklädesavdelningen.
Jag vill vara fin. Fast bara för min egen skull.
Det är bra.

Snart är det långhelg och jag ska få träffa två som jag saknar en hel del. Och jag ska åka norrut över ett dygn och vara snäll mot mamma. För hon är bra även om hon är paranoid. Det finns de som säger att jag måste förstå henne. Men det är jävligt knepigt ska ni veta. Med mig och henne. Hursomhelst. jag ska vara ledig. Det kanske fortfarande är vår några dagar. Och jag skiter i vad världen tycker om mig. I alla fall idag.

Nu ska jag lyssna lite på Säkert å drömma om sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback