pank och feg

När jag till slut ringde min telefonbank efter att ha tillbringat ett par timmar på stan idag, sa den kalla rösten i luren 9,98. 9,98! Hur skulle de reagera om jag gick in på banken och bad att få ut exakt alla mina pengar? Var tog de två örena vägen?
Hursomhelst så är det jobbiga att jag var på väg till bilverkstan för att hämta ut junior som fått sitt trasiga däck lagat. Det skulle kosta 500 och jag var redan sen...

Ibland undrar jag var min koll tar vägen när jag lämnar jobbet. Där verkar alla tro att jag fortfarande har den kvar. Men om någon av dem skulle tillbringa tio minuter med mig i mitt vanliga liv när jag åker fram och tillbaka genom stan för att försöka få ihop allt som jag glömt att jag skulle gjort så hade de genomskådat mig direkt.

Imorgon ska jag gå till en bar jag aldrig har varit på och hänga med några jag aldrig hängt med förut. Det är lite läskigt.

Och tråkigt är att jag förmodligen kommer att missa en konsert jag verkligen, verkligen skulle vilja se i helgen. Bara för att jag tycker att det känns oöverkomligt läskigt att gå dit själv. Och ännu läskigare ifall det skulle vara nån där som jag känner. Jag borde nog bli lite kaxigare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback