vikten av närhet

Det är konstigt att jag ibland kan få sån ångest för att jag gör nåt som bara är bra för mig själv. Den kommer liksom krypande när jag känner att jag har varit för egoistisk. Även om jag inte gjort någon illa och alla inblandade är vuxna människor som kan välja själva om de är med eller inte.

Jag var nog lite egoistisk i natt. Men det var så väldigt länge sedan jag vaknade med mjuk varm hud mot min och jag behövde det så oerhört mycket. Om man dessutom lägger till att hjärtat aldrig kommer att gå sönder av det här oavsett hur det blir framåt så skulle man kunna säga att det var livsnödvändigt för att komma vidare.

Å när jag plågat mig själv under dagen med tankar om egoism är det underbart skönt att höra en röst i telefonen som inte dömer mig. Som kanske bara var lite egoistisk själv och är rätt OK med det.
Som gott kan tänka sig att vara det igen när det behövs nästa gång.

Det har varit en lång helg mina vänner. Men den har varit bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad glad jag blir för din skull. Närhet är SÅ bra, även om det gör ont efteråt. Tro mig, jag vet.

Själv undrar jag när tårarna skall ta slut?

2006-12-17 @ 22:10:22
Postat av: S

Det var jag som skrev ovan. Verkar inte som mitt S kom med... ???

2006-12-17 @ 22:11:32
Postat av: Sara

Det är bra att vara egoistisk ibland. Så länge det inte drabbar någon fattig, som vi säger.
Ses imorrn!!!! Ska bli konstigt men riktigt kul.

2006-12-18 @ 16:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback