det närmar sig bokslut

Jag är lite låg idag.
En stund glimtade det till när jag var på jobbet och fick in en gäst som jag tror kan bli strålande efter nyår och som jag inte var helt säker på, på förhand.
Men annars...

Jag märker det så tydligt för jag hugger på ingenting alls. Det händer sällan annars.
Och idag har det varit så många småsaker som bara kan gå under titeln "gnäll" att jag trodde jag skulle bli galen och kastade mig därifrån med det tidiga tåget innan jag helt rann över.
Vi gör ett jobb. Vi får betalt för att göra det och är inte där för att glädja nån annan. Men det vi jobbar med kräver en gnutta entusiasm för yrket. Och förståelse för att vissa saker inte går att göra på kontorstid....
Fattar man inte det ska man jobba nån annanstans.

Hittills i år har jag sett så mycket fram emot julen. Men idag på väg hem med de allra sista julklapparna i sin platspåse rann det stora vemodet över mig. Det är så mycket som har blivit fel i år. Det är så väldigt mycket som borde vara annorlunda.
Och det finns ingenting jag kan göra åt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback